NUFFNANG ADS

Wednesday, December 8, 2010

Tomok buru trofi AJL25



SELEPAS mengejutkan ramai dengan kejayaannya menjadi juara program realiti TV, One in A Million musim ketiga (OIAM3), pada tahun 2009.

Umum melihat anak muda yang pernah berada dalam arus perdana muzik tempatan bersama kumpulan New Boyz itu akan terus memahat namanya ke kemuncak populariti dengan gaya dan genre lagu yang jauh menyimpang ketika bersama kumpulan itu sebelum ini.

Namun setahun sudah berlalu, jangkaan itu tidak menjadi realiti. Malah, pemilik nama sebenar Shah Indrawan Ismail atau lebih dikenali dengan nama glamornya, Tomok seolah-olah sepi tanpa sebarang pencapaian yang membanggakan.

Apakah kejayaannya merangkul hadiah wang tunai sebanyak RM1 juta sebagai juara OIAM3 menyebabkan dia terleka, lalu dengan sewenang-wenangnya dia mulai menghilangkan diri dari persada seni?

Namun, segala persoalan itu terjawab pada sidang media di Hard Rock Cafe, Kuala Lumpur baru-baru ini bersempena pelancaran album sulung solo Tomok.

Pasti ada yang menyangka, selepas dilahirkan semula oleh OIAM3, Tomok pasti enggan lagi dikenali sebagai Tomok, kerana nama itu cukup sinonim dengan vokalis New Boyz yang diklasifikasikan sebagai penyanyi lagu mendayu atau dalam bahasa slanganya ialah ‘penyanyi jiwang-jiwang’ atau ‘penyanyi tangkap leleh’.

Namun, album terbaru Tomok yang diberi judul Tomok itu segera menimbulkan persoalan, apa sudah jadi dengan penjenamaan semula Tomok?

Tenang berhadapan dengan pihak media, Tomok memberitahu, dia selama ini bukan menghilangkan diri tetapi banyak menyiapkan album solonya.

“Kalau ikutkan tempoh masa setahun memang lama selepas tamat OIAM3. Dalam tempoh masa itulah saya telah merancang tentang masa depan karier ini.

“Walaupun orang kata saya seolah-olah menghilangkan diri, tetapi saya turut mengeluarkan beberapa single yang ke udara di corong radio ketika itu,” ujarnya.

No comments:

Anda boleh mendengar siaran Radiokita di Blog anda (copy +paste)

 

Popular Posts

LOGO RADIOKITA

LOGO RADIOKITA
LOGO

RADIOKITA STESEN 1

Radiokita Stesen 2