NUFFNANG ADS

Saturday, December 25, 2010

Jiwa Vanidah Imran merusuh



SARAT bersusun rencana karier, ibarat kaki kanannya terpasak pada tugasan rasmi yang baru dijejak iaitu mengacarakan rancangan bertaraf legasi, Nona, kaki kirinya pula terikat kontrak filem yang dibikin Afdlin Shauki.

Filem berjudul Untuk 3 Hari itu hasil adaptasi novel terkini novelis terkemuka Ahadiat Akashah. Dia tidak sesekali akan mengetepikan naskhah sebaik itu.

Bukan lagi serampang dua mata, kudrat tubuh empat keratnya dikerah lagi untuk sesi latihan menjelang pementasan teater Siti Di Alam Fantasi (SDAF) yang sedang berkampung di Istana Budaya (IB).

Sepertinya 24 jam sehari tidak cukup buat Vanidah menyempurnakan komitmen.

Jadualnya dipadatkan lagi dengan cengkaman peperiksaan akhir semester untuk program ijazah sarjana muda yang sedang diikutinya di Universiti Terbuka Malaysia (OUM).

Itu semua tidak termasuk tugasan hakiki sebagai isteri dan ibu kepada dua anak yang sedang membesar.

Nona

Barangkali, jika semua itu mampu terlaksana tanpa celanya, Vanidah, pasti digelar wanita super.

Barangkali juga, kegilaan wanita yang intimnya disapa Vee itu sudah dirasuk oleh cita-cita - mahu menakluk setiap ruang tanpa mengira soal istirehat.

Hampir abnormal kitar hidupnya. Bersengkang mata dan tidurnya paling panjang sekadar enam jam sehari, apa sebenarnya yang dikejari Vanidah?

Disember 2010 menjadi tempoh genting buat Vee sehinggakan ada ketika tidurnya sekadar tiga jam bahkan pernah sejam sahaja sehari.

No comments:

Anda boleh mendengar siaran Radiokita di Blog anda (copy +paste)

 

Popular Posts

LOGO RADIOKITA

LOGO RADIOKITA
LOGO

RADIOKITA STESEN 1

Radiokita Stesen 2