NUFFNANG ADS

Wednesday, December 15, 2010

Nubhan tidak tiru sesiapa

LANGKAH NUBHAN, judul album perdana anak kelahiran Negeri Sembilan ini sudah mempamerkan nawaitu dirinya untuk bergelar penyanyi yang serius.



LANGKAH Nubhan, itulah judul album sulung Ahmad Nubhan Ahamad, 24, atau lebih mesra disapa Nubhan. Begitu simbolik sekali judul album perdana produk program realiti Akademi Fantasia 6 (AF6) ini yang membawa pelbagai maksud tersendiri buat dirinya.

Sabar menanti, tiga tahun menjadi tempoh masa buat anak bongsu daripada lapan beradik ini lahir dengan album sendiri.

Album Langkah Nubhan memuatkan tujuh buah lagu yang menampilkan beberapa komposer ternama negara seperti Tam Spider, Audi Mok, Sharon Paul, dan tidak ketinggalan kumpulan 6ixth Sense yang baru berjinak-jinak mencipta lagu buat penyanyi lain.

Ketika ditemui baru-baru ini, pelantun lagu Oh! Juwita melahirkan rasa puas hatinya dengan kelahiran album pertama itu.

“Ramai yang tertanya-tanya mengapa saya mengambil masa yang terlalu lama untuk hadir dengan album.

“Secara jujurnya, album Langkah Nubhan mengambil masa yang lama kerana saya mahu memastikan semua lagu yang dimuatkan dalam album ini bagus dan menepati cita rasa pendengar,” ujar Nubhan teruja.

Jelasnya lagi, hanya tujuh buah lagu daripada 45 buah lagu dipilih oleh dirinya bersama pihak pengurusan untuk dimuatkan ke dalam album.

Nubhan juga tidak menolak faktor peralihan pengurusan baru dirinya yang kini berbumbungkan Artistes United Record Sdn. Bhd. juga membuatkan proses penerbitan albumnya terganggu seketika.

“Tetapi, saya tidak ‘hilang’ terus. Saya muncul dengan dua lagu single Ada Untukmu serta Oh Juwita.

“Selain itu, saya turut berlakon dan muncul dalam filem Lagenda Budak Setan, sebuah filem yang diangkat daripada novel hasil karya Ahadiat Akasyah. Walaupun hanya diberi watak sampingan, banyak yang sudah saya pelajari,” ujarnya jujur.

No comments:

Anda boleh mendengar siaran Radiokita di Blog anda (copy +paste)

 

Popular Posts

LOGO RADIOKITA

LOGO RADIOKITA
LOGO

RADIOKITA STESEN 1

Radiokita Stesen 2