NUFFNANG ADS

Tuesday, December 21, 2010

Siapa bakal julang trofi ASK 2010?

MAMPUKAH Sharifah Amani memenangi trofi Anugerah Skrin pertamanya?


BAHANG Anugerah Skrin 2010 (ASK2010) sudah semakin dirasai. Hanya tinggal lima hari sahaja lagi anugerah itu akan membuka tirainya untuk sekian kalinya.

Seperti mana yang diketahui umum, penganjuran ASK adalah bertujuan untuk mengiktiraf karya anak tempatan yang telah bertungkus lumus menghasilkan drama serta filem sepanjang tahun lalu.

Setiap tahun, ASK akan menjadi tumpuan peminat dan pemerhati dunia hiburan tanah air yang ternanti-nantikan siapakah yang bakal dijulang dengan gelaran terbaik yang menjadi dambaan setiap anak seni.

Melihatkan kepada senarai drama yang dipertandingkan tahun ini, memang tidak syak lagi kesemuanya bakal memberikan saingan yang cukup sengit.

Pastinya, pihak juri yang ditauliahkan untuk menilai drama yang tercalon kali ini akan pening kepala dalam menentukan pemenang yang paling layak untuk merangkul kejuaraan.

Sekadar mahu menghangatkan ASK2010 yang akan bersiaran pada 24 Disember ini, Hits seperti tahun-tahun sebelum ini, mahu mengajak pembaca setia melihat senarai calon-calon yang dilihat berpotensi untuk memenangi anugerah dalam beberapa kategori utama.

Untuk itu, Hits akan memulakan teka-teki dan spekulasi calon yang dilihat mempunyai peluang cerah untuk disenaraikan dalam dua kategori iaitu Pelakon Pembantu Lelaki dan Wanita Drama Terbaik.

Barangkali ramai yang terlupa, tahun lalu kedua-dua kategori ini menjadi milik Ahmad Tarmimi Siregar dan Norish Ismail yang masing-masing memenanginya menerusi drama Tak Serupa Tapi Sama serta Tersasar Di Jalanmu.

Siapakah pula aktor dan aktres yang bakal menjejak langkah kedua pelakon itu untuk dinobatkan sebagai Pelakon Pembantu Lelaki dan Wanita Drama Terbaik ASK2010?

Jika drama yang dicalonkan semuanya memiliki kehebatan dan keistimewaan masing-masing, begitu juga dengan barisan aktor yang disebut-sebut mampu tersenarai dalam lima kelompok terbaik untuk kategori Pelakon Pembantu Lelaki dan Wanita Drama Terbaik.

Menariknya, tentang ASK, setiap kali nama mereka yang layak dicalonkan dalam kategori lakonan khususnya drama, kita akan dapat menyaksikan nama-nama hebat dalam senarai lima terbaik itu.

Bukan hanya menyenaraikan nama-nama baru, tetapi aktor senior juga sering kali memberikan saingan yang cukup hebat sekali gus membuktikan sebenarnya pelakon senior memang bukan calang-calang.

No comments:

Anda boleh mendengar siaran Radiokita di Blog anda (copy +paste)

 

Popular Posts

LOGO RADIOKITA

LOGO RADIOKITA
LOGO

RADIOKITA STESEN 1

Radiokita Stesen 2