NUFFNANG ADS

Saturday, December 4, 2010

Dayang pulang dari luar negara..

DAYANG pulang ke tanah air selepas puas menimba pengalaman di luar negara.


LAMA sudah telinga peminat tidak didendangkan dengan kisah terbaru Dayang Noraini Awang Sahari yang menggunakan nama pentas Dayang Noraini.

Bukan bermakna anak kelahiran Kota Kinabalu, Sabah itu lenyap daripada lapangan seni bahkan kecintaannya pada bidang itu tidak sedikit pun surut.

Sepanjang tempoh ‘kehilangannya’ beberapa tahun lalu, Dayang Noraini sebenarnya mengalunkan vokalnya di Newcastle dan Sunderland, Britain selama dua tahun bermula 2003.

Membina tapak selepas menjuarai Pertandingan Sinaran Passport Kegemilangan musim keenam anjuran TV3 pada tahun 1998, Dayang Noraini sengaja memanjangkan langkahnya ke negara asing selepas dipelawa oleh seorang rakan yang sekarang bergelar suaminya, Roslee Wahid.

Sambil menjayakan undangan nyanyian di restoran jazz, pada waktu sama, ibu kepada tiga cahaya mata – Dayang Damia Heidi, 4, Ivan Mikael, 3, dan Dayang Damia Danielle, 2, sempat membikin sebuah single, Kelawar Oh Kelawar yang turut dirakamkan di Britain.

“Sebaik pulang ke tanah air pada 2006, saya senyap daripada publisiti. Ini kerana saya mahu menumpukan perhatian terhadap rumah tangga yang dibina pada tahun 2002. Tambahan pula kami kena memulakan kehidupan berkeluarga daripada awal.

“Idea album Kelawar Oh Kelawar sudah lama terlintas. Dengan hanya menambah beberapa lagu, saya berusaha mencari material secara perlahan-lahan.

“Alhamdulillah, album solo pertama saya di bawah terbitan dan edaran Dayang Noraini Production mula dipasarkan sejak awal Mac lalu,” jelas Dayang Noraini.

Apa yang berbeza tentang albumnya kali ini terserlah dari segi pemprosesan dan hasil kerja.

Daripada awal hinggalah ke titik terakhir, segala material serta rakaman dilakukan dengan kudrat dan biaya sendiri.

Album mengangkat judul Dayang Noraini itu berisi enam buah lagu iaitu Hipokrit, Sesayup, Kelawar Oh Kelawar, Kau Tak Akan Pernah Tahu, Di Ulang Tahun Mu dan Demi Dekat Pada Mu. Tiga berbunyi progresif rock manakala selebihnya balada.

No comments:

Anda boleh mendengar siaran Radiokita di Blog anda (copy +paste)

 

Popular Posts

LOGO RADIOKITA

LOGO RADIOKITA
LOGO

RADIOKITA STESEN 1

Radiokita Stesen 2